Zoals je misschien al gemerkt hebt, komt er veel meer kijken bij linkbuilding dan je op het eerste gezicht zou denken. De kans is groot dat toen je voor het eerst hoorde van linkbuilding, het vrij eenvoudig leek. Je genereert backlinks, neemt enkele interne links op en organiseert jouw contentcreatie.

Maar het is natuurlijk ingewikkelder dan dat.

Hoe genereer je bijvoorbeeld backlinks? Een van de gemakkelijkste en meest onderbenutte manieren om backlinks te genereren, is door testimonials voor andere websites te schrijven. Zelfs als deze voor concurrenten binnen jouw branche zijn. 

Testimonial schrijven

Maar hoe genereert een testimonial een backlink? Welnu, de meeste testimonials bevatten een foto van de persoon, een titel en een hyperlink. De namen op deze hyperlink verwijzen naar het bedrijf van de corresponderende persoon.

En het beste van deze strategie is dat het zeer eenvoudig is. Neem even de tijd om de producten van andere bedrijven uit te proberen. E-mail ze vervolgens met de vraag of je een testimonial op hun website kunt achterlaten. Natuurlijk hebben zij het laatste woord over het al dan niet gebruiken van jouw testimonial. Maar als je een goede schrijft, kunnen ze het niet laten. 

En dat betekent dat je een backlink krijgt. Het kost alleen wat extra tijd en heeft een enorme impact op je rankings.

Volg niet-gekoppelde merkvermeldingen

Deze strategie doet er eigenlijk alleen toe als jouw bedrijf groot genoeg is om in de digitale wereld genoemd te worden. Als je nog niet bekend bent met het opbouwen van jouw positie, dan is dit mogelijk niet van toepassing. 

Als je van plan bent om meer aandacht te krijgen, is het de moeite waard om deze strategie te leren. Dit is hoe het werkt. Soms, wanneer andere mensen je op hun blogs noemen, linken ze niet naar jou. Maar dat betekent natuurlijk niet dat ze niet bereid zijn om naar jou te linken. Vaak vergeten mensen het gewoon.

Wanneer je deze niet-gelinkte vermeldingen vindt, stuur je gewoon een e-mail naar de redacteuren van de blog. Je vraagt dan vriendelijk om een link naar jouw website op te nemen. De meeste mensen zullen het helemaal niet erg vinden en zullen de link snel toevoegen. Die vermeldingen moet je natuurlijk eerst in de digitale wereld vinden.

Daarvoor kun je bij Seeders terecht. Ze kunnen je helpen en begeleiden met jouw SEO-strategie

SEO-strategie

Een SEO-strategie is het proces van het organiseren van de inhoud van een website op onderwerp. Om de kans op verschijnen in zoekresultaten te vergroten. In wezen is dit het proces dat je volgt om de kans op organisch verkeer van zoekmachines te vergroten.

In plaats van alleen te creëren waar mensen naar op zoek zijn. Je zorgt met jouw strategie dat je digitale PR bedrijft. Je maakt dan inhoud maakt waar mensen naar op zoek zijn.